Från vänster: Johanna, Vonne, Jesper, Tina och Petra

PETRA
Rektor och legitimerad förskollärare

Petra är rektor på Mimer sedan augusti 2021. Hon är utbildad förskollärare och har en gedigen erfarenhet. Hon har arbetat inom förskola sedan 2003, varav ett flertal år just inom föräldrakooperativ. Sedan 2014 har hon arbetat som biträdande rektor inom Stockholm stad. En sprudlande positiv och glad person med mycket energi och omsorg för både barn och personal.

På fritiden tar hon gärna på sig löparskorna, tar en tur med familjens båt eller besöker föräldrarna på Gotland.

TINA
Legitimerad förskollärare

Tina är vårt nyaste tillskott och började på Mimers i augusti 2022 och har stor erfarenhet som förskollärare från flera olika förskolor. Tina har ett stort intresse för natur, rörelse, musik och språkinlärning. Att väcka barnens intresse för naturen är något hon brinner för. Hon älskar att få vara med att vägleda och stötta barnen i att våga prova, känna att de kan och duger.

På fritiden är hon oftast på landstället i Skärgården.

VONNE
Barnskötare

Vonne startade upp Mimers Källa våren 1994 och har ett brinnande engagemang för både barnen och verksamheten. Hon älskar att få möjlighet att utveckla intressen och idéer tillsammans med barnen.

På fritiden älskar hon att vistas i naturen runt hennes gård utanför Norrtälje och spenderar mycket tid med hennes man och tvillingsöner. Hon är även en stjärna på datorspel.

JOHANNA
Barnskötare

Johanna har varit en sann glädjespridare på Mimer i över 10 år. Hon är genuint engagerad i barnens utveckling och brinner för att bygga barnen, både fysiskt och psykiskt.

På fritiden älskar hon att träna och spendera gärna tid med familjen på deras landstället i skärgården.

JESPER
Barnskötare

Jesper är av den händiga typen och älskar att snickra och fixa på förskolan. Han ser till så att vi har roliga, utvecklande och säkra miljöer på förskolan och engagerar mer än gärna barnen i hans projekt. Något han själv värdesätter med Mimers är den varma stämningen mellan kollegor, barn och föräldrar.

På fritiden älskar han att sjunga och spenderar gärna tid med sambon ute på familjens landställe i skärgården.